Hodnocení došlých prací 17. 5.
19. 5.
U sloves, která jste podtrhávali ve větách jako přísudky vlnovkou někomu občas ulétlo zvratné se a si (patří to ke slovesu). Dále jsem někomu lehounce zhoršila známku z úpravy při popisu zlomku - vím, že by to šlo i lépe:-).
V přírodovědě jste popsali správně živočichy i rostliny v ekosystému ŘEKY. Poznačila jsem si bodíky za znalost blízkých vodních toků i chráněné živočichy. Všechny body (i dříve zapsané) doplníme hned po příchodu do školy - to bude nadílka :-) Už se těším.
17. 5.
V ČJ práce bezchybné, jen někomu ulétlo 1 sloveso (bylo jich celkem 8).
Zlomky v matematice děti většinou baví, zakreslení popisu zlomku bylo mnohdy velmi hezké, někdo však se očividně příliš nesnažil - ikdyž přihlížím k individuálním dovednostem :-(. U slovních příkladů jsem některé upozornila na důležitost otázek a) - d) a došlo k nápravě :-). Snad jen dejte pozor na příklady s jednotkami (tady litry). Je nutné je k výsledku zapsat!
Koukněte se, prosím, na dlouhodobé úkoly (zejména z Vl a Přv), některým také ještě chybí zasílaná cvičení - najdete ve známkách v Bakalářích jako N - mohlo se stát, že jsem zašantročila i já - prosím proto zaslat ještě jednou (ve své poště jsem dohledávala a nic).
TESTY v PC trochu zlobí, ale celkově si myslím, že jde o příjemné doplnění výuky. V posledním testu z Přv budu kontrolovat poslední otázku individuálně - pokud by došlo jen k minimální odchylce ve formulaci odpovědi. Počítač je na mne příliš nekompromisní :-)
11. 5.
Test z koncovek podstatných jmen opět velmi úspěšně vyřešen u většiny z vás. Přemýšlím jen, jak poctivě ho každý z vás dělá (sám, s rodiči, sourozenci?). Nevadí mi něčí asistence a pomoc, jsem ráda, že se učivo vůbec procvičujete a třeba Vás to na PC i baví. Co je mě však překvapuje, jaký je veliký rozdíl v době vypracování testu. Průměrně jste pracovali 10 minut, někdo víc, někdo míň. Ikdyž byl čas i více než 20 minut, dovedu to pochopit a věřím, že jste probírali poučky, což je fajn. Nechápu však čas 55 vteřin a bezchybně! Test si vždy zkouším a jen přečtení a rychlá kontrola mi trvala 3 minuty (a to jsem test vytvářela). Nevím jestli to jde nějak obejít, ani to nebudu zjišťovat. Myslím, že pokud někdo podvádí, tak pouze sám sebe... :-(.
A další ne snad záhada, ale spíš trabl tohoto týdne - učebnice ČJ. Již první reakce, jestli jsem nespletla zadání, mne zarazily. No ano, opět klasický nešvar - mám jinou učebnici než vy. nenašla jsem stejnou ani ve skladu, tak uvidím, co dnes pořeším. Ale zvladli jste i najít slovesa v básničce :-).
V matematice - slovní příklady jste pochopily a vypočítali sice dobře, ale někteří zbytečně složitě. Paní učitelka mohla nejprve sečíst 1 žáka a poté pouze 1x násobit 27. Kdo násobil několikrát 27 a pak teprve sčítal, měl práci těžší. Samozřejmě, pár dětí zase zapomnělo na jednotky Kč.
V přírodovědě jsem ocenila "zeleňákem" ty děti, které v zápise podobně jako v učebnici vyznačily barvou či podtržením důležitá slova, tak jako to děláme ve škole.
7. 5.
Test z vyjmenovaných slov dopadl velmi dobře, vícekrát se opakující chybou byl význam slov:
dobytá území - zřejmě tam bylo použito hodně síly a bitek, ale zdůvodnění je získaná území, ne rozmlácená
a z vížky kostela - tady si musíme všimnou, že jde o věž - vížku, a ač je určitě vysoká, má jiný kořen slova
Další testy M složené příklady a Vl Velká Morava byly téměř bezchybné :-)
K matematice - dělení se zbytkem mám tyhle věci: nešetřete místem, dbejte na úpravu, za výsledkem musí být i zbytek, ve zkoušce (pokud jste ji dělali - chválím) je nutné připočítat zbytek až po vynásobení. Koukněte se ještě do galerie, kde uvedu špatný i správný zápis "ocásku". Zvažte někteří, jestli raději už nepoužívat sešit s užšími linkami. A samozřejmě PŘIMĚŘENĚ oddělovat číslice po třech (tak, aby to nerušilo při výpočtech).
4. 5.
ČJ - Dva tvary budoucího času dopadly velmi dobře, mám radost. Zato sloh - Úvaha - ten mě tedy dostal. Ale v dobrém smyslu slova. Rozhodla jsem se , že se s Vámi o některé perličky podělím. Autory neprozradím :-)
Mám na stole hromádku, protože nevím, co se mamka bude chtít učit.
Ve škole musím, doma jde přemlouvání hůř.
Je toho dost na mě i na maminku.
Rodiče si toho už tolik nepamatují.
Učení s maminkou se mi asi líbí víc než mamince.
Někdy se v tom s maminkou plácáme. Ale co vám budu povídat, někdy jsme z toho utahaní jak šňůra od záchodu.
No řekněte sami, nemám krásné povolání? Zase jste mi vrátili všichni chuť do práce!!!
26. 4.
V ČJ se při tvoření vět vyskytly chyby jen občas. Někdo přečetl nepozorně zadání a tvořil věty na všechna slovesa, nejen na zvratná - nehodnotila jsem jako chybu, ale opět jste si přidali práci. Další chyba (tady už by to bylo znát na hodnocení, proto prosím o kontrolu): Věta Povídat si s babičkou. by měla správně znít Chtěl bych si povídat s babičkou. nebo Povídáme si s babičkou. Použili jste sice zvratné sloveso ve větě, ale v neurčitku (infinitivu). Věta musí obsahovat sloveso v nějaké osobě (já, ty on, my, vy oni).
Při numeraci v M jste nechybovali, avšak prosila jsem Vás o pečlivost a správnou úpravu. Hodnotila jsem úpravu, jelikož u takto velkých příkladů je nutné zůstat čitelní a přehlední. Ještě jedna důležitá věc. Násobení dvojcifernými čísly jsme začali již ve škole a vím, že jsem Vám kladla na srdce, abyste zbytečně u desítkového násobení nepřidávaly řádky. koukněte se do galerie, vložila jsem foto správného zápisu výpočtu.
Přírodovědu zvládli všichni na jedničku, avšak většině chybí ekosystém OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ. Není totiž v seznamu zařazen jako ekosystém, ale učili jste se to už od 2. třídy. Kdo si vzpomněl, má jednoho "zeleňáka " do královské karty ( v PS je tento ekosystém také).
V testu jsem dala jednu otázku, u které jste se (až na dvě výjimky) nenechali zmást. Člověk je OPRAVDU živočich, ač civilizovaný. 20. 4.
V ČJ v souhrnných cvičeních (62/4 a 64/7) bylo jen velmi málo chyb, takže nejčastější: s mnoha svízeli - mužský i ženský rod, ale vždy měkký (stroji nebo písni), vidět datly - pány (nešlo o 1. pád, ale 4.), byli v Břeclavi - kosti
M - slovní příklady z geometrie byly také v pořádku, jen občas jste zapomněli na jednotky
8. 4.
Zvláštnosti u vzoru MUŽ a SOUDCE: U pátého pádu jste si možná všimli, že vzor soudce funguje přesně (voláme - soudce!, žalobce!, rádce!), jenže vzor muž? Ouha volám - muži! a najednou letče!, chlapče! Tady jste měli dobře nastudovat na str. 60 konec cvičení 22. Jde o to, že vzor MUŽ má u slov, která končí na -c pomocný vzor otec. No a už to funguje: otče! Vzpomeňte si, jak jsem Vás strašívala, že český jazyk je krásný, ale samá záludnost. Zkusíme si zapamatovat, ju? :-)
Pozor: Životnost u mužského rodu je důležitá, zkontrolujte 4. pádem. Př.: kdo, co - brouk , vidím koho, co - brouka (životné podst. jméno změní tvar) - hmyz - hmyz (neživotné nemění tvar)
los - vidím los (neživ. - hrad), také vidím losa (živ. - pána)
Drak ať už pohádkový nebo papírový (oba neživí) jsou v našem jazyce tzv. poživotnění, proto vidím draka, podobně jako sněhuláka, strašáka...
Při určování vzorů jste byli téměř bezchybní. Důležitý je správný tvar ve 2. pádu a tady je samozřejmě velmi důležitý cit pro jazyk, se kterým se ve velké míře narodíme. Dětem určitě pomůže, pokud rády čtou. Jistě se tento cit dá cvičit nebo jakoby nakoukat. Zkoušejte, jak jste na tom, opravujte chybné tvary slov. Některé špatné jsem objevila:
Vrabec bez vrabce (ne vrabca), orloj bez orloje (ne orloja), plevel bez plevele (ne plevelu), kašel bez kašle (ne kašlu), tuleň bez tuleně (ne tuleňa)...
MATEMATIKA
V novém učivu - násobení dvojciferným činitelem - jste chybovali taky minimálně. Prosím jen, ikdyž jsme v bojových podmínkách, pokuste se dodržet úpravu (psaní řádů pod sebe, oddělovat mírně čísla po třech, velikost číslic stejná, nervat čísla ke krajům...) :-)
Jednotky, které měly děti nejprve převést na stejnou hodnotu, někteří zapsaly v desetinných číslech. Rozhodně jsme je ještě nebrali, zbytečně zatěžujete... Pozor - psaní Kč - název naší měny, ale kg je obecný název stejně jako metr, litr...
.